Balansekonomi

Har varit iväg på ett seminarium med mamma ikväll. Vi var och lyssnade på Charlie Söderberg som bl.a. varit med i Lyxfällan och Tonårsbossen. Föredraget handlade om hur man lär sig att balansera sin ekonomi, något jag är rätt så dålig på! Därför kände jag att det var bra att lyssna eftersom att jag snart är myndig och då ska räkningar betalas och deklareringar göras... Ingen rolig del av vuxen livet men det är något som måste göras! Charlie är en väldigt bra talare och jag var intresserade hela tiden. Nu kan räkningarna flyga in (helst inte) utan problem. Jag välkomnar vuxenlivet med öppna armar men är samtidigt lite rädd, hur kan det förväntas att lilla jag ska växa upp?
 
Have been away on a seminar with mom tonight. The lecture was about how to learn to balance your finances, something I'm pretty bad at! Therefore, I felt that it would be good to learn some more about it. I will soon be an adult and there's going to be bills to pay... Not a  fun part of adult life, but it is something that has to be done! It was a very good speaker, and I was interested the whole time. Now the bills can fly in (but I'd prefer to live without them) without problems. I welcome adult life with open arms but am at the sam time a little scared, how can it be expected that I need to become a mature adult?
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback