Not again

 
När jag åkte till USA visste jag att det skulle bli svårt att lämna och åka hem till Sverige. Jag träffade många underbara människor och en av dem var tjejen på bilden. Nikki Yeager som blev en av mina bästa vänner på kort tid. Hon var världens roligaste och vackraste tjej. Såg allting på ett positivt sätt och man visste att hon alltid stöttade en. När jag var på spring break i Florida vaknade jag en morgon av att folk hade ringt och smsat. Nikki låg på sjukhus. Hon och annan av mina kompisar hade varit i en bliolycka. Ungefär ett dygn efter att Nikki kom in på sjukhuset stängdes respiratorn dog och min underbara vän dog. 16 år ung dog denna tjejen. Tyvärr är detta något som inte är så ovanligt i USA. Jag vaknade klockan 5 av meddelanden från min kompis i Venezuela. Det har hänt igen. FOlk jag känner har varit i en bilolycka. Med i bilen satt en tjej jag inte kände och tre killar jag gick i skola med. Tjejen dog och killarna är på sjukhuset. Deras tillstånd är kritiskt och jag hoppas bara att de klarar sig. Unga människor ska inte dö, speciellt inte på det sättet. I söndags förlorade även min värdfamilj (som jag ser som familj) deras mormor. Vi fick för några veckor sedan reda på att hon hade lungcancer och de gav henne ett år att leva. 3 veckor senare somnade hon in. 
Idag vill jag därför uppmana er att ge era när en extra kram. säg att ni älskar dem för man vet inte när det är försent.
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback